Logo nedir? Lügat mazmunı olarak temel muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda söz mazmunının dışında, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan şahıs veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını meydana getirecek şahıs veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin elan çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde hareket gösteren işçilikletmelerin alelumum logoları dalü simgeleme fiyat. Lakin çabucak bir küme dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan hakikaten marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çaldatmaışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, olanaklı olduğunca azca sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine yakışır olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıgün lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ birlikte dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu vukuf çok önemlidir.